Ruta pel Danuvi: Donaueschingen-Viena

Es tracta d'una ruta ideal per cicloturisme per tots els nivells, quasi tot per asfalt i carrils bici, nomes alguns trams de pista bona. Passa per multitud de poblacions on es pot comprar i para per veure o menjar.A mes de disfrutar dels encantadors pobles i majestuoses ciutats.Penseu que cada 10-15Km et troves un poble,menys a Austria que els pobles estan mes separats. Com es fa: Es una ruta molt asequible amb poc desnivell, nosaltres feiem entre 60 y 90Km cada dia per arrivar sobre les 4 de la tarda sortint a les 9h parant a dinar i a fer el turista per els encantadors pobles, es poden fer tirades mes llarges pero vam preferir disfrutar del viatge. En total son uns 1000Km que vam completar en 15 dies.Ojo no es pla 100% trovareu alguna pujadeta que amb les alforjes es noten, pero son realment curtes El temps: Vam tenir sort i la pluja no ens va arrivar a incordiar, nomes algun nuvol torracullons, pero cal estar preparat per pluja durant tot el dia. Bon impermeable y roba transpirable. Com anar-hi: Nosaltres vam anar en cotxe fin Donaueschingen, pero tambe es pota anar amb avio fins Friburgo i llogar les bicis. Per la tornada voliem tornar en tren desde Viena pero finalment vam llogar un cotxe per que al tren no hi havia lloc per les bicis. DE manera que si voleu tornar en tren feu la reseerva amb antelació. Tambe esta la opcio de enviarles a casa per una agencia pero no sera economic. Equipatge: Sembla mentida el poc que necesites, portavem alforges i Camelback i aquesta es un esquema del que portavem. 3 Culottes (un llarg) 3 Maillots 1 Samarreta interior 1 Chaquetilla hivern 1 Polar fi 2 Guants 1 Chubasqueros 1 Sabatilles bici 1 Sabates carrer 4 jocs mitxons 4 Roba interior 1 Banyador 1 Tovallola rapida 1 Neceser petir 1 Casc 1 Eines basiques, parxes i dues camares de recambi. La gran ventatge es que sempre pot comprar alguna cosa si et fa falta al molts de pobles pels que passes. Seguir el cami: Encara que es una ruta senyalitzada en tota la seva totalitat, una guia pot ser molt util, hi ha uns mapes per uns 15€ que maquen tot el cami i guies mes completes per volums. Les marques tambe cambien de forma segons la zona i el pais i aixo pot crear confusio. A Alemanya hi ha moltissimes indicacions y encara que no segueixis les marques originals si tens clar el nom del seguent poble donç els pobles estan tots ells comunicats per carrils bici.Hi ha un pas abans de arrivar Kelheim que es necesari creuar el riu en vaixell, es molt economic, hi ha diverses variants. Tambe la ruta sencera te divereses variants, el cami romantic per Alemanya, o la ruta Barroca, tambe a Austria hi ha alternatives mes de muntanya, en ocasions coincidirem, pero el nostre cami estara sempre marcat com a Danauradweg. On Dormir: Hi ha molta oferta desde Hotels de luxe fins albergs, nosaltres vam optar per les Private Zimmer (GuestHaus) basicament, entre 75€ y 50€ habitacio doble amb esmorçar.Com hi ha molta oferta, pots anar provant quan arrivis a desti, nosaltres o reservavem desde la oficina de turisme d'algun poble a mitg mati.Cal tenir en compte que a molts llocs no accepten tarjetes de credit.No es necesari portar tenda ni sacs de dormir a no ser que vulgui anar de campings, pero crec que per el temps i els mosquits no es gaire aconsellable. Es preferible dormir en pobles petits que en grans ciutats, aixo si les ciutats et donen un gran entreteniment per visistar a la tarda. On Menjar: Aqui tambe trobarem molta oferta amb molts llocs preparats pel cami, nosaltres esmorzavem fort al mati i feiem un petit mos a al migdia a vegades paran't-nos en les maravelloses Bekerei (pastisseria) d'alemanya i Austria, per sopar nomalment anavem algun local, es molt important el horari, donç mes tard de les 20h es facil que no trovis res per menjar.Cal tenir en compte que a molts llocs no accepten tarjetes de credit.Es molt interessant dipossar d'un diccionari d'alemany o traductor bo al movil, perque la majoria de les cartes estan en alemany i no sempre hi ha algu que sapiga angles. De totes maneres la nostra experiencia amb la cuina alemanya va ser molt bona. Ens van agradar nolt les amanides de patata, el pa, els seu Appfelstrudel.. Per veure com no potser de cap altre manera cervessa a dojo, i probeu la Radler la nostra clara.. Horaris: Tot va mes adelantat del que estem acostumats, ens aixecavem a les 7:30h per esmorçar a les 8h i començar a pedalar a les 9h per dinar el normal es a les 11:30 12h pero trovareu molts llocs per fer un mos sense precupacio pel horari.Nosltres ens feiem uns entrepan pel cami i paravem alguna de les fantastiques pastiseries (Bakerei) a fer un mos. Per sopar cal tenir en compte que mes tard de les 20h moltes cuines ja estan tancades pel que es important arrivar a desti aviat. Diners: Entre tot el viatge complet uns 18 dies per 1100€ incloss gastos de viatge i transport de tornada. Ens va sorprendre que molts llocs no accepten tarjetes de credit, cal tenir-ho en compte. Podreu treure diners sens problemes de caixers automatics. Impresions: Es una ruta fantastica per iniciarse en el cicloturisme te algunes etapes molt boniques pero tambe es passen per moltes ciutats i no es tan idilic com sembla a nivell de recorregut, pero es passen per molts pobles preciosos que val la pena fer-hi un tomb, els carrers empedrats i les tipiques construccions alemanyes son encantadores, no tant a Austria; ens van agradar molt les 2 primeres etapes per la Selva Negre pels seu boscos frondosos de inmensos arbres, tambe espectacular la primera etapa despress de Passau on el riu passava per impresionants parets. Per supossat Viena es una ciutat impresionant, pero tambe ens va agradar molt Ulm la ciutat d'Albert Eintein, i resuslta del tot mereixedor de visita el Memorial a Mauthaussen tot i que tocara fer una pujadeta d'uns 100m de desnivell; cal estar al tanto donç no esta molt promocionat, pero a la mateixa carrete abans d'arrivar al poble estan les indicacions, hi ha que tornar una mica cap enrrere per la carretera on trovareu el desviamenta cap a la pujada, les bicis le spodreu deixar al parquing de bicis.