Les 3 ermites del terme d`Anglès amb 4x4

Ruta molt maca per poder visitar les tres ermites de la població d’Anglès i fer una volta pel seu terme municipal. No cal dir que també es pot fer amb btt. El començament de la ruta és a l’aparcament de davant del cementiri d’Anglès, a la carretera que va a Santa Coloma de Farners. Anirem en direcció a Santa Coloma i el primer trencant a mà esquerra comença una pista on hi ha una pedra que posa: “camí particular”, es pot passar sense cap problema, arribarem a un dipòsit d’aigua que tenen els bombers. Per cert, tota questa zona és molt bona per caçar pinetells ,rovellons…. Continuarem fins una cruïlla de camins i agafarem el que baixa a l’esquerra tot passant per la bassa i la casa de Can Gravat i arribant a l’ermita de Sant Pere Sestronques. És una antiga ermita preromànica del s. IX . Compta amb dues finestres, una a l'absis i l'altra al mur nord amb una forma molt curiosa i estranya per a un temple d'aquestes característiques, ja que es tracta d'una gran finestra amb arc de ferradura, on algú hi ha volgut veure l'origen preromànic del temple, cosa que pot ser discutible, sobretot per les dimensions que té. Continuarem la ruta passant a prop de Can Rossinyol, seguirem fins trobar la carretera, la travessarem i continuarem fins a l’església romànica de Sant Amanç. La primera menció que es té d'aquesta ermita data del 1019, anomenant-la Sancti Amancii Anglensis. Actualment hi ha una associació que s'encarrega de la restauració de l'ermita. Continuarem passant a prop de la casa de can Soldat i començarem a enfilar-nos en direcció a Santa Bàrbara, farem una petita parada per contemplar des d’una penya que sobressurt de la muntanya, que els caçadors li diuen la Rocassa , una magnífica vista de tota la vall. Arribarem al santuari de Santa Bàrbara que està situat al capdamunt de la muntanya que porta el mateix nom, de 854 metres d’altitud, des d’on es poden contemplar paisatges de gran bellesa que tenen la Mediterrània com a teló de fons. És una construcció que té alguns elements gòtics del segle XV. Després d’alguns anys d’intensos treballs de restauració portats a terme pels Amics de Santa Bàrbara, l’edifici està pràcticament restaurat i presenta un estat de salut immillorable. En el que era l’antiga casa de l’ermità s’hi ha arranjat un refugi que serveix d’aixopluc a excursionistes i pelegrins. Baixarem al pla de Llancers on trencarem a la dreta seguint baixant passant a prop de Can Camps i després pel darrera de la casa de pagès de can Comarrodona on sortirem a una carretera asfaltada que seguirem a mà esquerra que ens portara fins a la carretera de Santa Coloma a prop d’on hem començat aquesta ruta. Salut i bona ruta 4x4.