Canal del midi: Tolosa - Narbona (càmpings)

Ruta de 4 etapes de Tolosa a Narbona, dormint en càmpings amb un total de 207 km. La vam fer per setmana santa del 2012 i ens va ploure cada nit (per sort amb la tenda muntada), per tant cal tenir en compte la meteo per fer-la en primavera. La considero una ruta difícil per la distància i la fatiga de quatre dies però no és una ruta gens exigent(la férem sense haver tocat les bicis des de l'any abans). Vam deixar el cotxe prop de l'estació de Narbona, dinar al tren (que anava força ple)i a mitja tarda a pedalar. Dia 1: Tolosa - Avignonet-Lauragais: 47km. El tram més lleig de tots. El camí és asfaltat fins Avignonet, ens permet fer-lo més ràpid i arribar com abans millor el càmping per muntar la tenda. Dia 2: Avignonet-Lauragais - Carasona: 65km. El tram més llarg però també el més variat. Al cap de poc de sortir arribem a la Seuil de Naurouze, on s'alimenta el canal d'aigua i es divideixen els dos vessants (Atlàntic i Mediterrani). A partir d'ara comencem a perdre altura progressivament fins a Narbona!!! A mitja ruta trobem Casteldaunary on val la pena parar i perdre el temps; fer una casolet (plat típic de la zona) i contemplar la grand basin (una gran llacuna i alhora un dels ports més grans del canal). Al final del dia arribem a Carcasona, què dir? Val la pena veure-la però no ho fem. D'acord, és espectacular però ja la tenim vista i a més hi ha massa gent. Dia 3: Carcasona - Corbierès: 56km. Possiblement és la etapa amb menys serveis i en pitjor estat de la pista. En alguns punts es transforma en un simple corriol al cotat del canal. És una etapa d'impas on el paisatge comença a virar cap a mediterrani. En arribar a Argents-Minervois (un petit poblet amb força encant) cal desviar-nos, deixar el canal i agafar la carretera per anar a dormir a Coribièries (on hi ha el càmping més pròxim). Coribièries és un poble gran amb força restaurants i serveis, per desgràcia per arribar-hi cal fer una bona pujada. Dia 4: Corbierès - Narbona: 40 km. Última etapa, una de les més boniques juntament amb el segon dia. El paisatge és totalment mediterrani, travessem hectàrees i hectàrees de vinyes i cereals. Passat la Someil, molt maco per cert, ens trobem a la bifurcació del canal. Abandonem el Midi i prenem el Canal de la Robine que ens durà fins a Narbona. A mig canal de la Robine cal desviar-nos (desapareix el camí) i anar carreteres locals per més endavant retrobar-nos de nou amb el camí i arribar a Narbona.

1: Canal del midi: Tolosa - Narbona (càmpings)
2: Enllaç Canal
16: Càmping Avigonet-Lauragais
17: SNCF Toulouse
18: SNCF Narbona

1: Canal del midi: Tolosa - Narbona (càmpings)

Más sobre Canal del midi: Tolosa - Narbona (càmpings)