7/10. Espui a Llessui, pel coll del Triador (Pallars Jussà)

Quan un metge et recomana que, durant una temporada, no facis esforços, no vol dir que s'ha acabat la muntanya... vol dir que et queda el 4x4 (si en tens, és clar), ja que la muntanya continua al mateix lloc. L'aire del Pallars impregna força, ànims i ànsies de tornar a trepitjar aquest llençol verd que cobreix cada racó, per amagat que estigui; ple de pins, avets o pedres; llacs, cascades o rierols; vaques, cavalls, isards o esquirols; pistes, senders o corriols... En definitiva, s'ha de continuar fent companyia al Trencalòs. Des d'on comença. Entre la Pobla de Segur i el Pont de Suert, a la població de Senterada surt la carretera L-503 que ens durà fins a Espui, que quedarà a la nostra esquerra. Prenem un trencall a mà dreta i, als pocs metres, quan es bifurca, prenem el de l'esquerra, fins arribar a dalt de tot. Ruta. Hem fet aquesta sortida a la muntanya amb la voluntat de fer el “carrilet” de la Cambra d'Aigües fins a l'estany Gento (perquè no té desnivell) , però la pista ens ha dut a una caseta, 50m més amunt, cosa que a voluntat pròpia hem decidit canviar els plans i continuar per l'altra vesant de muntanya, en direcció a Llessui. Fins a dalt la pista és molt bona, s'hi podria arribar, crec!?, en cotxe, però la baixada fins a Llessui, ja ha estat diferent; s'ha de fer en 4x4. Només començar a baixar, deixarem a mà esquerra la pista que duu a Espot (amb el Montsent de Pallars, que ens observa) i poc després passarem el coll del Triador, a mà dreta. Si no deixem la pista, passarem el telecadira de les antigues pistes d'esquí, creuarem el riu del Pamano i a la nostra esquerra quedaran les bordes de Cardós. En un parell de minuts estarem a Llessui. Des d'aquí a Sort hi ha 12 km per la carretera LV-5223. Durada. Hem estat 2h 30min des d'Espui fins a Llessui, però hem parat uns 40min dalt al coll. La panoràmica, si més no en aquesta època, no hi ha paraules per descriure-la. La ruta és genial per fer-la en BTT (n'hem trobat una bona colla, bé... uns 5). Ah! El Montseny de Pallars (2882m) a la nostra esquerra, quan érem al coll (2150m), ens reclamava... el desnivell era d'uns 700m. Però ja li hem dit, això no quedarà així; hi tornarem amb motxilles i pals !!!

1: 7/10. Espui a Llessui, pel coll del Triador (Pallars Jussà)
2: 1. Cruïlla al coll del Triador
3: 2. Cruïlla a Espot
4: 3. Cruïlla al Montsent de Pallars

1: 7/10. Espui a Llessui, pel coll del Triador (Pallars Jussà)

Más sobre 7/10. Espui a Llessui, pel coll del Triador (Pallars Jussà)