130307 100 Cims - GARRIGUES. `Tomb pels Bessons` ( GARMIN Etrex 20 )

En el moment de valorar la dificultat de moltes rutes, trobo a faltar al wikiloc, l’apartat de molt fàcil. Ja he dit molts cops que quan la ruta té algun nivell de dificultat hi ha diversos adjectius per definir-la, però això no passa dins les considerades com a fàcils. Així aquesta caminada, apta per fer amb la mainada la podríem qualificar de fàcil. però té quasi 15 kms. i no tots el nens ho aguanten. Seguin aquest criteri, si només tingués 7-8 kms. forçosament diríem també que és fàcil, però a la pràctica resulta el doble de llarga. Per això al final la he posat com a peu i moderada, tot i pensar que és fàcil. Bé després d’aquesta introducció una mica espessa vaig a fer un resumen de la caminada que avui hem fet. Un km després de que la LV-7031 creua l’autopista, arribem a la cruïlla amb la pista de terra coneguda com a Camí de l’Albí. A la vorera hi ha espai per deixar dos cotxes. Comencem a caminar direcció Les Borgues. De seguida entronquem amb una pista i anem a la dreta tot seguint pals i troncs indicadors de l’Ermita de Sant Salvador ( Borgues Blanques). Anem planers una bona estona fins arribar a les obres de construcció d’una nova pista que esquivem per tornar de seguida al nostre camí. Quan ens anem apropant a l’autovia arribem a una cruïlla. Deixem el camí a les Borgues i anem a l’esquerra seguint una pista més ben cuidada que seguirem fins finir en una pista amb pal indicador (waypoint) de Ruta Bessons. Anem a l’esquerra. Ara la pista puja lleugerament. Caminem una bona estona planers. Arribem a una zona de conreu on trobem un pal indicador de la Punta dels Bessons. Un camí ens hi duu. De seguida fem cim, fotos i waypoint. El dia clar ens permet gaudir de la vista de muntanyes llunyeres tot seguint les explicacions d’un plafó. En lloc de desfer camí, seguim un corriol que surt de darrere del geodèsic. Una forta baixada ens duu fins un caminet que seguim anant a la dreta. Sortim a una vella pista i passem a frec d’una curiosa construcció ( waypoint ) de pedra. Uns metres més endavant, entronquem amb la pista que havíem deixat per fer el 100 Cims. Deixem a la dreta un corriol que puja al Tossal del Xivete i que l’Àngel va seguir per fer “més Cims”. Més endavant trobem a l’esquerra de la pista una preciosa cabana de pedra seca ( waypoint). Uns metres després ens espera l`Àngel que ja havia baixat del corriol que creua dos petits cims. Caminem fins trobar la pista que ve de la Pobla de Cèrvoles. Un pal indicador ens mostra la ruta. Anem a l’esquerra i de seguida comencem a davallar. El Paco i jo ens posem a trotar com a preparació de la Marxa dels Castells, caminada CCCR (10/03/13) de Cervera, En les cruïlles dubtoses un pal ens mostra la ruta. Davallem ràpid tot passant per una bonica zona d’ametllers florits. Arribem al pla, i de seguida arribem a la pista que havíem agafat al deixar el cotxe. Anem a la dreta i en uns minuts estem al cotxe. Aquest track agafat amb un Garmin Etrex 20, l’he passat pel filtre de Garmin Connect per depurar-lo . De fet, aquest procés, li treu quasi 100 mts. de desnivell.

1: 130307 100 Cims - GARRIGUES. 'Tomb pels Bessons' ( GARMIN Etrex 20 )
2: Bif Camí Borgues
3: 100 Cims Els Bessons
4: Barraca
5: Cabana Pedra Seca
6: Bif Camí Cèrvoles
7: Cru Camí Albi

1: 130307 100 Cims - GARRIGUES. 'Tomb pels Bessons' ( GARMIN Etrex 20 )

Más sobre 130307 100 Cims - GARRIGUES. 'Tomb pels Bessons' ( GARMIN Etrex 20 )