130227 100 Cims. RIBERA D`EBRE. `Lo Tormo` de la Torre de l`Espanyol

Aprofitant que havíem baixat a la Ribera d’Ebre per fer la ruta de La Picossa, ens vam apropar a la Torre de l’Espanyol per assolir el segon 100 Cims de la matinal. A la part baixa del poble trobem el carrer Balmes. Un pal indicador de Lo Tormo ens confirma que anem en bona direcció. Podem començar a caminar aquí mateix o apropar-nos en cotxe fins Les Mines, on trobem lloc per aparcar. Com anàvem curts de temps vam escollir la segona opció. Comencem a caminar per la pista i de seguida trobem a la dreta un pal indicador. Agafem l’ombrívol corriol. Xafem neu i anem pujant per alguns trams rocosos fins arribar a un clar. A la dreta tenim la roca del Capdemunt amb una estelada al vent. Malgrat estar tant a prop, no hi puguem i seguim el senderó fins el geodèsic de lo Tormo ( 523). Marco el lloc com a waypoint al GPS i cerquem per on carenar el crestall. Ens costa esbrinar per on segueix el camí. Al final veig que cal anar a la dreta i baixar una mica per vorejar el cim. Mentrestant l’Àngel, que s’havia posat nerviós, decideix sense esperar a ningú, començar a baixar pel mateix camí de l’anada ....... Tot i haver trobat el camí, el Paco i jo per no liar-la més, també desfem camí. Tot trotant baixem fins “Les Mines”, on havíem començat a caminar. Al escurçar aquesta caminada, ens va sobrar temps per anar tranquil•lament a dinar al proper poble de Garcia, al restaurant Pas de l’Ase que té un menú diari amb molt bona relació qualitat-preu. De fet només he pujat el track d’aquesta “mini-ruta” per donar constància d’haver assolit aquest fàcil 100 Cims. Malgrat estar una mica apartat, tornaré un altre dia per fer el carenat del crestall del Torno. Nota : Al Vol IV de “A peu per les Comarques de Tarragona” ( Arola Editors) hi ha l’explicació d’aquesta clàssica ruta.