130124 100 Cims - Baix PENEDÈS. `Puig de Sant Antoni` . Albinyana-Bonastre-Albinyana.

Si el Wikiloc tingués l’opció de qualificar les rutes com a “MOLT FÀCIL” aquesta en seria un exemple. Així doncs, la he considerat com “ A PEU” i fàcil, malgrat ser una mica llarga per fer amb la mainada. La ruta comença a la plaça de l’església d’Albinyana. En aquest indret agafem el GR 92, que també és el de Sant Jaume. Després d’un tram de pista, anem a la dreta tot seguint un corriol que ens duu fins a l’Ermita de Sant Antoni de Pàdua ( waypoint). Al costat de les taules de picnic veiem un s corriols que s’ajunten molt a prop i ens pugen per la Costa de la Rovira seguint un bonic recorregut. És el tros més tècnic de la ruta, possiblement l’únic. El senderó ens apropa al punt geodèsic del 100 Cims del Puig de Sant Antoni. ( Waypoint) . Mai millor dit “Puig”. Sortim a un camí més ampla que acaba en una pista, antiga carrerada, que seguirem tot davallant suaument fins trobar el GR 92 que havíem deixat a l’Ermita. Passem a frec dec l’antiga Masia d’Escansa (waypoint) on esmorcem. Ara seguirem una pista de servei de la canalització del gas, que puja i baixa lleugerament. Malgrat ser un tram molt recta, el paisatge de baix bosc és molt bonic. Arribem a un petita carretera que ve d’Albinyana i que seguirem, anant a la dreta fins el poble de Bonastre. Arribem al poble i passem per davant de l’església de Santa Magdalena ( Waypoint). Seguim pel carrer principal fins sortir a la TV-2041. Ara, deixarem a la dreta el GR que va fins la Pobla de Montornès. Seguim per la carretera fins la rotonda d’entrada a la urbanització de la Vinya de Bonastre. Anem a l’esquerra i seguim el carrer pel que hem entrat i que va girant a N. Pugem una mica tot passant per davants de cases habitades. Quan ja no hi ha cases, agafem, anant a la dreta, una pista quec segueix pujant. Anem sempre a l’esquerra en dues cruïlles que anem trobant. El camí ens duu a una cruïlla de vàries pistes on trobem la magnífica cabana de pedra seca coneguda com a Barraca del Tupine (waypoint). Ara agafarem una vella pista, la segona segons veníem, que segons el mapa és la carrerada a Bonastre...... La pista ens duu fins a un Mas ( que no està al mapa ) i és perd. Si seguiu el track veureu per on vam passar. Jo crec que és millor vorejar el mas per la part baixa per arribar a la pista ben visible. Entre conreu i conreu arribem a una tanca que no permet seguir. La voregem anant a l’esquerra i la saltem per agafar una pista que seguirem fins arribar a un altre tanca amb pany que saltarem per baixar per una pista cimentada fins el Coll de la Font del Benet. (waypoint) . Cansats de tantes tanques agafem la carretera per tornar al cotxe. De fet, passis per on passis, sempre hi acabes sortint. Després de passar per davant de diverses edificacions en desús ( Pallisses ) entrem al poble i anem fins la plaça de l’església de Sant Bertomeu ( waypoint) on havíen deixat el cotxe Resulta curiós veure els dos Restaurants ( molt grans ) aparentment tancats que hi al poble. Nosaltres ens vam apropar a la Bisbal i vam dinar molt bé al restaurant Ulldebre. Nota : Sí només voleu fer el 100 Cims, es pot tornar al poble fent una curta ruta circular. Mapa : Baix Gaià ( 1:20000) Ed Piolet 2011.

1: 130124 100 Cims - Baix PENEDÈS. 'Puig de Sant Antoni' . Albinyana-Bonastre-Albinyana.
2: Ermita Sant Antoni
3: Puig Sant Antoni
4: Masia d'Encansa
5: St Magdalena (Bonastre)
6: Barraca del Tupine
7: Coll de la Font del Benet
8: Sant Bertomeu (Albinyana)

Más sobre 130124 100 Cims - Baix PENEDÈS. 'Puig de Sant Antoni' . Albinyana-Bonastre-Albinyana.

2: Ermita Sant Antoni

Más sobre Ermita Sant Antoni

3: Puig Sant Antoni

Más sobre Puig Sant Antoni

4: Masia d'Encansa

Más sobre Masia d'Encansa

5: St Magdalena (Bonastre)

Más sobre St Magdalena (Bonastre)

6: Barraca del Tupine

Más sobre Barraca del Tupine

7: Coll de la Font del Benet

Más sobre Coll de la Font del Benet

8: Sant Bertomeu (Albinyana)

Más sobre Sant Bertomeu (Albinyana)