A Vilaplana seguim per la T-704 fins passar el tram de revolts tipus “paelles” . Arribem a un pla on veiem un pal indicador a l’esquerra de la carretera. Tenim uns clars per deixar el cotxe. Seguim la indicació de La Mussara. De seguida entronquem amb el GR 172 ( Camí vell de Prades ) . En uns minuts arribem a la cruïlla de camins ( waypoint) de la font del Roure. Deixem a la dreta el GR que puja cap a Prades i uns metres més endavant, a l’esquerra, el corriol que duu a la Font del Llop. Passem a frec d’una balma anomenada Cova Llonga i pel costat d’una fita que duu a un pas d’escalada. Poc després veiem a la dreta una gran fita que seguirem tot deixant el sender pel que veníem. Després d’una pujada curta, arribem als peus de "Latrencanous" . Una cadena i 5 esgraons permeten salvar el primer desnivell. Un segon pas amb cadena d’ajuda (waypoint) ens deixa als peus de la bonica balma de la Cova del Patacó. Seguim fites fins quasi tocar la carretera. En aquest punt agafem a l’esquerra una pista ( hi ha una tanca ) per la que caminarem deixant a la dreta un vell camí. Una mica més endavant veurem a l’esquerra un petit indicador metàl•lic ( waypoint) amb unes marques grogues, Aquest camí, que sortirà a la nova versió del Mapa Piolet de Prades i que el vam batejar com a “camí Groc” en una caminada el 10/11/11, davalla per un recorregut bastant tècnic. A estones, el meu genoll dret encara se’n recorda. Anant sempre a l’esquerra,davallem fins arribar al bonic Mas de Morenet. ( waypoint) on a més a més de gaudir de la vista aprofitem per esmorzar en aquest indret molt ben cuidat. Tot seguint un ben visible corriol que surt de davant d’un tronc indicador tornem a la pista que havíem deixat per apropar-nos al mas. El camí s’estreny i davalla,passant per alguna trialera ( motos !!!!!!! ), fins al maset de les Tosques ( waypoint) En aquest lloc podem agafar, a la dreta, el corriol que puja cap a l’Hospital dels Carlins i al grau dels Racons. Uns metres després de les ruïnes del maset trobem un pal indicador d’aquestes rutes. Continuem uns metres per l’estret senderó, fins a trobar a l’esquerra del camí i entre dues roques unes fites. (waypoint). De seguida veiem un corriol que baixa. El seguim una estona fins passar a frec del riuet de les Tosques . En aquest punt ( portava aigua ) perdem el camí i després d’anar una estona per esbarzers sense camí definit, tot i tenir el mapa al GPS, vam donar mitja volta i gràcies a la tecnologia tornar al darrer waypoint. No és el primer cop que tinc problemes amb aquest, crec que perdut, corriol que permet fer drecera del maset al pla de les Tosques. No crec que sigui l’únic, ja que avui hi hem trobat una gorra i un rellotge. En tornar al camí, hem desfet les fites. De fet, quan hi hem arribat no hi eren. Això vol dir que algú es va emprenyar, ja que fa deu dies quan hi vaig passar amb la Carme sí que les vaig veure. Així doncs i sense servir de precedent les he desfet. Desfem el camí d’anada. Caminem per una catifa de fredolics. En arribar a l’altura del mas de Morenet, seguim recta per la mateixa pista fins a tocar la carretera. Anem a la dreta, pel mateix camí de l’anada. De seguida i en un fals pla veiem, a l’esquerra, unes fites. Anem a l’esquerra tot seguint-les fins entroncar ( waypoint) poc després amb el GR que abans havíem deixat. Davallem ràpid fins la Font del Roure. D’aquest indret al cotxe un moment. A Vilaplana, val la pena, anar a dinar al Restaurant La Peirona ( molt bon menú i millor atenció personal). Si us agrada una cuina més moderna també gaudireu al restaurant l’Esparver. Bibliografia : Mapa : Caminant per Vilaplana 1:10000 Ed. Piolet (2010) Mapa dels Cingles de la Mussara (2007) de la Ed. Piolet, però té bastants errors. Mapa MUNTANYES de PRADES 1:25000 Ed. Piolet (2010).

1: 121121 La MUSSARA. Pas equipat de Latrencanous. Dels Plans de Peiró al Maset de les Tosques
2: Grau Trencanous
3: Camí Groc
4: Mas de Morenet
5: Maset de les Tosques
6: Bif Pla de les Tosques
7: Ent GR
8: Font del Roure

Más sobre 121121 La MUSSARA. Pas equipat de Latrencanous. Dels Plans de Peiró al Maset de les Tosques