Deixem el cotxe a l’estació de Grau Roig a l’aparcament del Cubil. Des d’aquest lloc podem pujar caminant per la pista o agafar el bus per anar fins el restaurant que hi ha al primer estany a 2300 mts. A la dreta de l’edifici i a frec d’una bassa veiem un camí que no esta retolat. De seguida veiem fites que anem seguint i que ens duen fins la visió del Estany Forcat, sota del pics del Cubil. Abans d’arribar-hi passem per una cruïlla ( waypoint). Tornem a aquest punt després de apropar-nos fins l’estany. Anem a l’esquerra ( a la dreta entroncaríem amb el GR després de donar la volta a l’estany) i pujant suament arribem a una zona més planera on hi trobem vaques pasturant. Voregem l’estany Gran de la Solana ( waypoint) . Tot pujant suament, passem a frec de petits estanys. El camí, molt bonic i poc transitat ens mostra els diversos pics que hi a la zona del circ dels Pessons. Anem seguim les fites, fins veure un pal en un turó proper. Ens hi apropem ( waypoint). Les vistes des d’aquest punt, el més alt de la zona ( 2522 mts.), són impressionants. Seguim caminant i desfem camí fins al senderó. Ara trobem una curta i ràpida baixada fins a entroncar amb el GR 7 ( waypoint) a la vora de l’estany de les Fonts. Aquesta cruïlla queda clara de baixada ( sentit que nosaltres anàvem ), però una mica amagada en sentit invers i com no hi havia senyalització, hi vam posar unes quantes fites per marcar-ho. Ara anirem a l’esquerra seguint les marques del GR 7. Deixem l’estany de les Fonts i passem a la vora dels del Meligar i Rodó. Anem per trams humits, seguint sempre les pintures del GR i davallant suament. Arribem a l’estany Forcat, que abans ja havíem vist per la vessant N. Ara ens hi apropem ( waypoint) i fem fotos del bonic lloc. Tornem al GR. Des d’aquest punt el camí es torna més exigent. La baixada, més feixuga per les pedres, ens recorda que estem al Pirineu, per damunt del 2300 mts i que per fàcil que sigui la ruta, en aquests indrets sempre cal un esforç. Arribem al llac Primer de Pessons ( waypoint) . Un plafó ens mostra el camí al Montmalús. Deixem el GR ( va cap a la Menera ) i anem a l’esquerra tot vorejant l’estany fins arribar al rètol que hi ha davant del Restaurant, punt d’inici i arribada d’aquesta clàssica caminada a la que he fet una variant aper no anar i tornar pel mateix camí ( GR). ********************************************************************* Nota : En època d’estiu l’accés amb cotxe a la pista que puja a l’estany Primer, resta prohibit per temes de medi ambient. Hi ha un petit bus que et puja i baixa per 5€/ persona. El mapa del Piolet, no descriu bé la Ruta de la Solana. Bibliografia : Camins d’Andorra (Andorra Turisme) 54 Recorreguts Ruta Nº 16 Mapa i Guia ANDORRA 1:40000 Ed. Alpina (2011/2012). Camí de l’óssa. 8 Rutes per Encamp 1:15000 Ed. Piolet. El comú d’Encamp edita un tríptic amb deu itineraris a peu per la seva parròquia. Aquest és el cinqué.

1: 120908 ANDORRA. Tomb al Circ dels Pessons pels estanys de la Solana i tornada clàssica pel GR 7
2: Bif Estany Forcat
3: Estany gran de la Solana
4: Cim 2522 Mts.
5: Entr GR 7- Estany de les Fonts
6: Estany Forcat
7: Estany Primer de Pessons

Más sobre 120908 ANDORRA. Tomb al Circ dels Pessons pels estanys de la Solana i tornada clàssica pel GR 7