Aquesta ruta està treta de la pàgina web de la parròquia d’Encamp i és molt senzilla de seguir i no té cap dificultat tècnica. Ideal per anar en pla familiar. Anem en cotxe fins la borda de les Pardines, per la carretera dels Cortals (CS 220) . Comencem a caminar pel camí de les Pardines en direcció Engolasters. Passem per un túnel, pel pont damunt dels rius Molina i Montuell. Al mirador gaudim de les amples panoràmiques de la Vall d’Encamp. Una mica abans del segon quilòmetre, veiem a l’esquerra un camí ( waypoint) que s’enfila. Un plafó de fusta, una mica amagat, ens mostra les possibles rutes a seguir. Aquest camí, conegut com a camí de la Pleta de Guitard, comença amb un petit tram costerut que de cop s’endinsa en el bosc. A partir d’aquí el camí esdevé més estret, però amb la senyalització groga ( típica d’Andorra ) és fàcil de seguir. Trobem trams de pujada i altres de més planers per terreny boscós. Ens apropem fins el riu Molina, que creuem en una esplanada. Ara trobem una bifurcació (waypoint). Si anéssim a la dreta, seguint el mateix camí arribaríem al Refugi de les Agols (rètol indicador). Nosaltres anem a l’esquerra i davallem per un bonic senderó per acabar entroncant amb una pista que té un fort desnivell. Seguim baixant amb rapidesa per passar a frec de les antigues Bordes de Molina ( waypoint). Actualment, en aquest lloc, hi ha dues cases de recent construcció. La pista segueix davallant fort, per després d’unes marrades entroncar amb la carretera de les Pardines, just al pont damunt el Riu Molina (waypoint). Anem a la dreta i tornem seguint el camí de les Pardines fins el seu inici (waypoint ) Bibliografia : Mapa i Guia ANDORRA 1:40000 Ed. Alpina (2011/2012). Camí de l’óssa. 8 Rutes per Encamp 1:15000 Ed. Piolet.

1: 120907 ANDORRA. ENCAMP. La Pleta del Guitard per les Pardines i les Bordes de Molina
2: Cru Pardines-Camí Pleta Guitard
3: Bif Camí dels Agols
4: Bordes de la Molina
5: Cru Pardines-Camí Molina
6: Camí de les Pardines

Más sobre 120907 ANDORRA. ENCAMP. La Pleta del Guitard per les Pardines i les Bordes de Molina