120826 100 Cims - BAIX PENEDÈS. Serra del Montmell . Tomb per la `Talaia del Montmell`.

A Rodonya agafem la TV-2401 que duu a la Juncosa i a la Bisbal. Uns metres abans d’arribar al Km 7, agafem a ma esquerra una pista, ben indicada, que duu fins l’àrea Recreativa Forestal del Montmell. Uns dos quilòmetres després, un indicador ens fa anar a l’esquerra per agafar una pista en millor estat que duu fins l’àrea de lleure. Ens apropem a l’ermita de Sant Miquel Nou, on posarem en marxa el GPS. A mà dreta veiem un pal indicador que ens mostra els camins que duen a Cal Magí ( per on tornarem ) i a Sant Miquel Vell que seguim. Una curta pujada ens deix a les portes de l’ermita de Sant Miquel Nou. Vam tenir la sort de que restes oberta. (waypoint). Hi ha més d’una manera de pujar fins el Castell i la Creu del Montmell. Malgrat no restar ben assenyalat la visió tan propera ens hi fa arribar. Jo vaig seguir un corriol que surt del pal de fusta que hi ha a frec de l’ermita, però no crec sigui la millor opció, ja que el dia que vaig baixar cap a l’ermita des de la Creu, vaig sortir una milla més avall de l’ermita. El primer tram resulta confús i cal anar amb atenció ( puja fort i amb terreny difícil ) fins entroncar amb un corriol més fressat que ens puja fins la Creu ( waypoint) després de passar per la bifurcació al Castell. Resulta curiós que els dos cops que he passat per aquest lloc, en cap m’he apropat al Castell. Després de gaudir de las magnífiques vistes, carenem per un sender ben fressat i sense pèrdua. Caminem planers una bona estona, per ja a prop del Cim davallar una mica per tornar a pujar fins el geodèsic ( waypoint) que marca al punt més alt del Baix Penedès. Ara un tram de baixada ens duu fins la bifurcació al Coll de l’Arca que deixem a la dreta. El camí marcat a estones ( molt poc ) amb marques blanques i verdes de sender local, baixa decidit fins arribar al gran pi de les tres soques. Passem per un tram obac amb força vegetació i arribem a un pla on entronquem amb el camí que ve del Mas de Cal Magí Vidal. Un pal ens ho indica ( waypoint). Seguim les indicacions de l’àrea recreativa i caminem planers per un sender amb molta vegetació i alguns plafons explicatius de la flora de la zona. De fet tornarem cap a l’ermita, donant la volta a la serra del Montmell, però per un camí planer i molt agradable. De fet és un lloc ben bonic per corre. En arribar a una cruïlla, un pal ( n’hi ha d’altres a la ruta ) amb la retolada de la ruta ( Nº 12) de la Reconquesta, ens mostra el camí per anar fins a l’ermita nova de Sant Miquel, lloc d’inici d’aquesta caminada per fer en qualsevol època de l’any. He dubtat amb la qualificació de moderada més que res perquè es molt curta, però al començament hi ha algun tram complicat. Bibliografia : Mapa : El Montmell 1:20000 Ed. Piolet (2009).

1: 120826 100 Cims - BAIX PENEDÈS. Serra del Montmell . Tomb per la 'Talaia del Montmell'.
2: Sant Miquel Vell
3: Creu Montmell
4: Talaia Montmell (100 Cims)
5: Cru Cal Magí Vidal

Más sobre 120826 100 Cims - BAIX PENEDÈS. Serra del Montmell . Tomb per la 'Talaia del Montmell'.

2: Sant Miquel Vell

Más sobre Sant Miquel Vell

3: Creu Montmell

Más sobre Creu Montmell

4: Talaia Montmell (100 Cims)

Más sobre Talaia Montmell (100 Cims)