Tot aquest recorregut és bastant ombrívol, però quan vas per la vora del riu resta enclotat i pot resultar calorós, malgrat tot sempre ens podem donar un bany a les aigües fresques i netes del Brugent. A l’aparcament de Farena trobem un cartell explicatiu de la Ruta “Camí dels Molins”. Agafem el camí que surt al costat de l’indicador, Unes pintures blanques i verdes ens guien fins entroncar amb una pista ( pal indicador) que seguirem per davallar fins arribar al Molí d’en Fort ( waypoint) . Un pal mostra el camí que agafaríem per anar cap a Mont-ral (PR). Creuem el Riu Brugent per un pont de fusta. Caminem primer per corriol i després pel llit del riu seguint les marques del SL. Tornem a creuar el riu per un altre pontet de fusta. Passem a la vora de les ruïnes del molí del Borrós, i a frec dels de Vilalta ( waypoint) i Cristi . Sí el riu porta molta aigua pot resultar complicat el pas per algun tram. En una bifurcació deixem a l’esquerra el camí de tornada ( pal indicador ). Arribem a una bifurcació amb un tronc indicador, deixem a l’esquerra el camí (SL) que duu al Pinatell (carretera) i seguim el rètol del Molí Castellà. Un corriol molt ombrívol ens hi apropa. Passem pel mig de l’antic molí (waypoint). En lloc de fer mitja volta i tornar ( com fa la ruta clàssica ) , vam decidir seguir caminant i tornar per un camí que segueix la llera del riu i que es bifurca del principal, just abans d’arribar a les ruïnes del Molí. Així seguim pel senderó, amb petites pujades i baixades, uns tres-cents o quatre-cents metres fins que sens uneix un camí per la dreta que agafarem per tornar al Molí. Aquest camí pedregós segueix la vora del riu. En un punt ens vam despistar i vam perdre`l, seguint pel riu fins que no ens vam voler mollar més ( GPS ). Al desfer el tram vam tornar a trobar la sendera bona. Només cal vigilar i seguir sempre per l’esquerra del llit del riu i no creuar-lo mai. Un cop a l’altura del Molí entronquem amb el camí pel que havíem vingut. Deixem una primera cruïlla ( tronc a Pinatell ) i passem pel bonic tram de la Font de Fontanelles . Poc després arribem a una cruïlla ( waipoint ) on un pal indicador ens diu els tres possibles camins. Ara seguirem el rètol del Pi de les Piqueres i Farena. El camí puja suament per fer un recorregut semblant al d’anada però per damunt de la vall del riu. Aquest tram ombrívol i amb molta vegetació, ens duu fins trobar un indicador per apropar-nos al Pi de les Piquetes ( waypoint ). Impressionant el tronc d’aquest arbre. Desfem aquest curt tram i seguim pel sender. Poc després el camí entronca amb la TV-7044 ( waypoint) just al costat d’un xalet. Només caldrà caminar uns minuts per la carretera per tornar al punt de sortida. Vull aprofitar per donar suport als amics de les Muntanyes de Prades que han recuperat aquest traçat. En qualsevol cruïlla dubtosa hi ha un indicador . Molt bona tasca. Tant de bo a la propera edició del mapa de la Serra de Prades, surti complet aquest recorregut. Jo ja els hi enviaré, com he fet en altres ocasions. Mapa MUNTANYES de PRADES 1:25000 Ed. Piolet (2010).

1: 120814 Muntanyes de Prades. Farena. Al Molí del Castellà per la Ruta del Molins i .......
2: Molí d'en Fort
3: Molí Vilalta
4: Molí del Castellà
5: Bif Tornada
6: Pi de Piquetes
7: Enc TV-7044

Más sobre 120814 Muntanyes de Prades. Farena. Al Molí del Castellà per la Ruta del Molins i .......