120625 Pirineus Francesos. Llac i Pic de BERNATOIRE (2518 mts).

Al poble de Gavarnie agafem la D923 i a la primera bifurcació la D128 que esdevé pista en no massa bon estat. Arribem a una zona d’aparcament on hi ha un pon i un rètol. En aquest lloc comencem a caminar. El corriol puja decidit fins entroncar amb el GR10 (waypoint) que ve d’una presa que hi ha a l’acabament de la pista per la que anàvem amb el cotxe. Poc després el deixem (waypoint) seguin recta després de passar a prop de la cabana de Lourdes. Ara caminarem una bona estona per un pla tot creuant diversos cops un riuet. Tota aquesta zona està plena de marmotes. Anem creuant passos amb aigua alhora que guanyem altura. Al apropar-nos a la carena la pendent es fa més forta fins arribar al portell que fa de frontera entre Espanya i França. La vista del llac és espectacular. Baixo per un camí amb moltes pedres i dono la volta al llac ( waypoint) . Desfaig camí per tornar al portell. En aquest punt unes fites assenyalen el corriol per pujar fins al cim de la Bernatoire (2516 m). Faig fàcilment el pic i després de gaudir de la sensació marco el darrer waypoint del dia. Torno a baixar fins el portell on m’esperen els companys. Tornem pel mateix camí de l’anada Hi ha la possibilitat de un cop entroncat amb el GR 10, seguir-lo fins la presa i aleshores tornar per la pista fins el cotxe. La duresa del recorregut així com el desnivell acumulat baixa molt si no fas cim i no baixes al llac. Caminada feta el 25/06/12. Hi anàvem : Montse, Carme, Jose i Jo. Mapa : GAVARNIE. PARC NATIONAL DES PYRÉNÉES. 1748 OT (1:25000) Cartes IGN 2008.

1: 120625 Pirineus Francesos. Llac i Pic de BERNATOIRE (2518 mts).
2: Deixa GR10 (Anada)
3: Llac de Bernatoire
4: Pic de Bernatoire
5: Deixa GR10 (Tornada)

1: 120625 Pirineus Francesos. Llac i Pic de BERNATOIRE (2518 mts).

Más sobre 120625 Pirineus Francesos. Llac i Pic de BERNATOIRE (2518 mts).

2: Deixa GR10 (Anada)

Más sobre Deixa GR10 (Anada)

3: Llac de Bernatoire

Más sobre Llac de Bernatoire

4: Pic de Bernatoire

Más sobre Pic de Bernatoire

5: Deixa GR10 (Tornada)

Más sobre Deixa GR10 (Tornada)