111208 P.N. MONTSENY. Coll Formic. Ermita de Sant Segimon

La idea d’aquesta caminada era anar fins l’ermita de Sant Sigemon fent una ruta circular en lloc d’anar i tornar per la pista que hi duu. Així un cop arribats a Coll Formic vam deixar el cotxe a l’aparcament proper i allí mateix vam començar a seguir els pals indicadors del GR 5-2 que duu al Matagalls. Anem pujant amb força creuant dos cops una pista i després una línia elèctrica. El camí planeja tot anat a la dreta. No soc capaç de trobar el sender per fer drecera i arribo al Pla de la Barraca. Intueixo un senderó marcat al mapa que en teoria surt al que inicialment volia seguir. No trobo cap fita i prenent com a referència la caseta del Turó de Besa, arribo a una vella pista que em duu fins el Pla d’en Besa ( Waypoint ) en lloc d’arribar al Clot (sot) de les Estelles o de la Fagetona, segons la intenció inicial. En aquest pla hi trobem la pista que duu fins a l’ermita. Baixem i en un revolt a dretes de quasi 180 graus, fem drecera per un caminet indicat al mapa però sense marques visibles. Els primers metres resulten perdedors. El camí s’acaba fent més evident. Després de creuar un riuet tornem a sortir a la pista. Hi caminem uns metres. En un altre revolt a dretes veiem aquí sí, una fita que ens indica el senderó que agafarem per fer un altre cop drecera. Un cop hem tornat a la pista, la seguim fins l’ermita que per cert, està cercada i amb el pas prohibit per les obres. Marquem al GPS un waypoint i donem la volta per tornar per la mateixa pista per la que havíem vingut. Ara amb més tranquil•litat ens aturem al proper coll de les Tres Creus ( vistes de Viladrau ) i a la Font de Sant Miquel. Deixem per un altre cop anar fins a Sant Miquel dels Barretons. Caminem tota l’estona per la pista tot seguint l’anomenat Meridià Verd (?) . Ara no agafem cap drecera i anem fent marrades. Arribem al Sot de la Fagetona o Sot de les Estelles que ens havíem passat de llarg a l’anada. Les fotos permeten veure la bellesa de l’indret. Seguim per la pista, passant un altre cop pel Pla d’en Besa. Anem baixant i quan en un revolt trobem les marques del GR 5-2, deixem la pista i agafem el GR. Ja no el deixarem fins arribar al lloc on havíem començat a caminar. Vull indicar que el GR està perfectament marcat fins i tot massa, però la resta de camins i senders del mapa ja és un altre tema ..... Bibliografia : Mapa i Guia MONTSENY Parc Natural 1:25000 Sèrie E-25. Ed. Alpina (2010/2011). Aquesta caminada la vaig fer el dia vuit de desembre del dos mil onze.