Passeig familiar per la zona de la Mora. Deixem el cotxe al Castell de Tamarit, anem seguint la platja fins trobar un pal indicador de la Ruta dels castells (molt a prop de la desembocadura del riu Gaià. El seguim. Passem per la riba del riu i els per la vora dels canyissars. Deixem enrere l’Hort de la Sínia, la Mineta del sifó i el pas subterrani de la N-340. En una cruïlla (pal) anem a l’esquerra fins el Castell de Ferran ( waypoint). Després de visitar-lo, desfem el camí i seguim la Ruta dels Castells en direcció La Riera de Gaià . Passem per sota de la circumval•lació i de la autopista. Arribem al pal indicador del GR92 ( ve de la Pobla de Montornés i duu fins Tarragona). Anem a l’esquerra i seguim les marques. Creuem la carretera i pugem per la urbanització del castell de Sta. Margarida. Un cop l’hem deixat enrere, trobem de seguida les ruïnes ( mai millor dit ) del Castell de Sta. Margarida ( waypoint del Castellot). Cal apropar-s’hi per veure les vistes de la Riera i la seva zona. Baixem una mica fins el nivell de l’autopista. La voregem una bona estona. En algun tram, la barreja de les marques noves i velles del GR no ajuda massa a seguir el camí. Sóc de l’opinió que és molt més fàcil perdre’s per pistes planes que per senders de muntanya. Quan veiem una benzinera a la autopista i la pista tomba a la dreta, deixem la seva companyia. Trobem un pal que indica el vell recorregut del GR ( les noves pintades segueixen un altre camí). Anem a l’esquerra passant per l’aparcament de la benzinera i seguim l’indicador d’El Mèdol. En poca estona hi arribem ( waypoint i visita quasi obligada) Seguim el camí per on veníem (en aquest punt ja trobem les noves senyals, retolades fa poc). Cal seguir els pals amb la indicació de La Mora per passar un altre cop per sota de la autopista i la circumval•lació fins agafar la vella entrada a la Mora des de l’antiga N-340. Caminem per una zona de pinars fins arribar a l’entrada del càmping Torre de la Mora. Arribem fins la platja de la Mora ( waypoint ) i seguim el passeig. En arribar al final entrem a la sorra i aprofitem unes escales a la roca per fer drecera i agafar el camí de Ronda que ens portarà un altre cop al Castell de Tamarit. Quan sembla que deixi de vorejar el mar, trobem un pal encara sense rètols i uns petis pals amb arcs de color blau. Només cal seguir-los per arribar al bonic Castell de Tamarit per l’altre costat. Bibliografia : Mapa BAIX GAIÀ (2011) 1:20000 Ed. Piolet

1: 110714 BAIX GAIA. Castells de Tamarit, Ferran i Sta Margarida.Pedrera del Medol.Camí Ronda Tamarit
2: Castell Ferran
3: Castell Sta Margarida
4: Pedrera del Medol
5: Platja de la Mora

Más sobre 110714 BAIX GAIA. Castells de Tamarit, Ferran i Sta Margarida.Pedrera del Medol.Camí Ronda Tamarit