Canal del Midi. Toulouse-Marseillan

Canal del Midi: Etapa 1: Toulouse – Avignonet-Lauragais 50,9 quilòmetres Etapa 2: Avignonet-Lauragais – Castelnaudary 22,8 quilòmetres Etapa 3: Castelnaudary – Carcassonne 34,8 quilòmetres Etapa 4: Carcassonne – Argens-Minervois 51,7 quilòmetres Etapa 5: Argens-Minervois – Colombiers 45,3 quilòmetres Etapa 6: Colombiers – Marseillan 39,3 quilòmetres *En l'etapa 2 només vam fer 22,8 quilòmetres per culpa de la pluja, per això es va allargar en 6 dies. *Només comptabilitzo els quilòmetres fets seguint el canal. *Aquestes etapes són tal i com ho vam fer nosaltres. https://sites.google.com/site/elcanaldelmidiambbicicleta/ La ruta del Canal del Midi en bicicleta és apta per a tothom. Nosaltres ho vam fer en 6 dies, es pot fer en 2 o 3 dies tranquil.lament, si s'està acostumat a anar en bicicleta, però no deixarem gaire temps per visitar res. Parades obligades o recomanades: Obelisc dedicat a Pierre-Paul Riquet, Carcassonne, Trèbes, Bèziers, Castelnaudary (sobretot el port, que bé de pas), i ens va quedar pendent veure Montesquieu, que per culpa d'una averia en el meu fre vam haver de deixar d'anar-hi). L'ideal és fer uns 50 quilòmetres al dia, així tindrem temps de tot, visitar, buscar lloc per dormir, menjar i descansar, però si decidiu visitar pobles, caldrà guardar forces. Nosaltres seguint el curs del canal vàrem fer uns 245 quilòmetres més o menys segons el GPS, però al visitar pobles i buscar lloc per dormir, vam acabar fent uns 298 quilòmetres, això cal tenir-ho en compte. La ruta transcorre gairebé tota l'estona pel costat del Canal, només se n'allunya lleugerament en algun moment. Tot el curs del canal està ple de plataners, zona molt ombrívola, no haurem de patir gaire pel sol, i al final de cada etapa trobarem allotjament sense problemes. L'etapa 4 és la més dura, per falta de serveis i d'ombra, cal avituallar-se el dia abans. En el Canal està prohibit banyar-se, per això val la pena agafar càmpings que tinguin piscina, s'agraeix. En l'etapa 4, a l'arribar al poble d'Homps, només a 1,5 quilòmetres trobarem el llac de Jourres, on sí que ens podrem banyar. La mitjana és d'uns 15-22€ per càmping, i si és municipal uns 8 o 9€. Val a dir que al Canal és permès fer acampada lliure. De fet, nosaltres vam dormir una nit al costat del canal i va ser una bona experiència. Recomano, però, un bon cadenat per a la bici. Dormireu més tranquils. Val la pena només arribar a Toulouse parar a la plaça del Capitole, hi trobarem una llibreria molt grossa (que des de fora no ho sembla, té 3 plantes. Hi tenen molt estoc) i comprar els mapes de l'IGN escala 1:100000, el número 168 i 169. Parar al primer punt d'informació i demanar per una guia gratuïta que ens ajudarà en el transcurs del viatge, hi surten mapes, llocs on dormir i menjar, llocs per visitar i està actualitzada del 2010. ( L'officiel du Canal de Midi et du Canal du Rhôde à Sète. Plan Guide de Toulouse au Canal du Rhône) Cal esmentar que la ruta es pot fer íntegrament de principi a fi sense problemes, en la guia Canal del Midi, en barco, en bicicleta y a pie, de l'editorial Laertes i escrita per Montserrat Rius, hi ha algunes dades desfasades, ella va fer el recorregut en bici al 2007, l'edició del llibre és del 2008. No és cap crítica, la guia ens servirà en molts moments del viatge, però en moments difícils a l'hora de triar cap un costat o l'altre, els mapes no són gaire aclaridors, i sobretot al final, ens vam trobar molta gent en aquest viatge que feia servir aquesta guia, que està molt bé. Però molts desistien d'arribar al final a Marseillan, paraules textuals del llibre: “ Al cabo de 2km el camino se va estrechando, de tal suerte que acaba desapareciendo poco después de pasar la esclusa de Bagnas. Reaparece justo antes de entrar en la laguna de Thau, pero para entonces ya nos hemos dejado la piel en el intento de llegar. Hay que subirse a los campos situados algo por encima de la rasante del canal y seguir a través de ellos. Hay que tener cuidado con los campos cerrados por alambradas, si se abre una puerta hay que cerrarla. Y si se encuentran de morros con unos caballos ansiosos por “sociabilizarse”, que vienen directos a ustedes y al trote, hagan lo que buenamente puedan, corran, salten la alambrada, !sálvese quien pueda! Nosotros pasamos por la experiencia, en las alambradas quedaron parte de nuestros pantalones, …........( i segueix parlant). Lo más recomendable es seguir por la carretera, con bastantes curvas, aunque tiene a su favor que no es excesivamente transitada (depende, por supuesto del día y la temporada). O saltarse Marseillan y acabar la ruta en Agde. Quizá sería lo más juicioso”. Nosaltres hi vàrem anar a finals de juliol i aquesta carretera era plena de cotxes, les tanques que esmenta estaven completament obertes, de cavalls ni un, el camí es va tancant, però en cap cas desapareix, es veu clarament que sempre hi ha estat. És una recomanació personal, val molt la pena arribar fins al far, el final del Canal que desemboca al mar. Un final molt especial i bonic, i a més no trobareu gaire gent per allà, podreu gaudir plenament del moment. Animo a tothom a fer aquesta ruta, a gaudir de l'entorn, de l'obra d'enginyeria, de la gent, sobretot de la gent que ens anem trobant en el camí. No és una ruta competitiva, ni molt menys, és una ruta cicloturista, una manera diferent de viatjar. Per a mi és la primera vegada que ho faig i he quedat enganxat!!! Amb ganes de fer-ne una altra. + Informació i fotos a: https://sites.google.com/site/elcanaldelmidiambbicicleta/ Anna i Jordi

1: Canal del Midi. Toulouse-Marseillan
7: Camping Municipal de la Giraille
8: Carcassonne
9: Castelnaudary
10: Dormir al ras(bona zona i tranquil.la)
11: eqüaducte mòbil de Libron
12: Far
13: Girem dreta(direcció campnig municipal)
14: Girem esquerra
15: Girem esquerra direcció Avignonet-Lauragais,parc eòlic i camping
16: Hem d'agafar la carretera. (Canal es talla)
17: Inici ruta

Más sobre Carcassonne

9: Castelnaudary

Más sobre Castelnaudary

10: Dormir al ras(bona zona i tranquil.la)

Más sobre Dormir al ras(bona zona i tranquil.la)

11: eqüaducte mòbil de Libron

Más sobre eqüaducte mòbil de Libron

13: Girem dreta(direcció campnig municipal)

Más sobre Girem dreta(direcció campnig municipal)

14: Girem esquerra

Más sobre Girem esquerra

15: Girem esquerra direcció Avignonet-Lauragais,parc eòlic i camping

Más sobre Girem esquerra direcció Avignonet-Lauragais,parc eòlic i camping

16: Hem d'agafar la carretera. (Canal es talla)

Más sobre Hem d'agafar la carretera. (Canal es talla)