Uzuncaburç-Kırobası Turu 30-31.03.2013

Leer descripción ↓↓ Ver el mapa

30 Mart Cumartesi sabahı saat 05:00 de babam Murad Düzgün ile çıktık yollara. Soli' den Alper Kaya arkadaşımızı da alarak devam ettik. Kumkuyu' ya kadar düz yol çabuk bitti ve başladık rampalara çıkmaya... Uzuncaburç' a akşama doğru ulaştık. Planlarımızı biraz aksatan zincir kırılması, acemiliğimizden de yararlanarak bizi biraz uğraştırdı, neyseki Ahmet Salih Özenir hocamızın telefon ile yardımcı olmasıyla zincirimizi tamir ettik. Bu sayede zincir tamiri ilede deneyimimiz oldu ve öğrenmiş olduk. Çadırımızı Belediye binasının yanında bahçelik bir araziye kurduk. Zeminin çimen olması beni sevindirdi, sert zeminde rahat yatamıyorum. Ertesi sabah kahvaltı yapmadan Uzuncaburç tarihi yerlerini gezmeye başladık sonrasında Yeniçıktı Köyü' nde bir kahveye girip sabah kahvaltımızı güzelce yaptık ve Kırobası' na doğru basmaya başladık pedallara. Vadiler ve yaylalar içerisinde muhteşem manzaralar eşliğinde Kırobası' na ulaştık. Burada da bir çay içip, biraz muz yeyip dinlendik. Bir sonraki noktamız; Sarıaydın dı... Bu turda ben en çok Sarıaydın daki kanyonu ve içerisinde akan dereyi görmek istiyordum. Kırobası ve Sarıaydın arasında eğim artı rüzgar bizi biraz yordu. Sarıaydın a ulaştığımızda kendimizi bir kahveye attık. Sağolsunlar köy sakinleri bizi ilgiyle ağırladılar. Biraz sohbet ile köye böyle bisikletlerle gezmeye gelen ilk bizler olduğunu öğrendik. Çaylara da para verdirtmediler. Kanyon ile bilgi verdiler nasıl ulaşağımız hakkında. Bisikletleri sürerek ve yürüyerek gidebileceğimiz, bisikletlerin gidebileceği yere kadar gittik. Babam, bisikletlerin yanında duracağını söyledi Alper Kaya ile kanyona doğru başladık patika yollardan yürümeye. Su çok güzeldi, suyun rengi ve çıkardığı ses harikaydı. Kanyon daraltıkca manzarada güzelleşiyordu. Kayaların arasından çıkan sular görülmeye değerdi. Burada biraz fazla oyalandık önümüzde yaklaşık 110km yol vardı o yüzden daha fazla oyalanmayıp buradan ayrıldık. Bir sonra ki noktamızın ismi Güneyli. Sarıaydın-Güneyli arasındaki yol çok eğimliydi en çok zorlandığımız yer burası oldu. Kanyonda fazla oyalandığımızdan ve rampalarda dinlenerek gittiğimizden Kayacı-Doktorun Yeri güzergahımızdan vazgeçtik direk Erdemli' ye inerek Mersin' e doğru yol aldık. Bir kazasız belasız turda daha görüşürüz.