3er TRIRAID DE L'ARDENYA Última edició de la trilogia de raids de l'Ardenya. Sortim de SFG, pedalant, i neutralitzats els primes metres, fins a trobar el carril bici. Tot hi això el ritme era fort. La sortida oficial ha estat molt llançada. Seguim carrilet, a ritme alt, fins a Santa Cristina d'Aro on, a la zona esportiva, hem deixat bicis, ens hem calçat el calçat per córrer, i hem iniciat l'orientació urbana per Santa Cristina. Estem al km 8,5 del raid. El grup s'ha estirat força, degut al fort ritme de pedalada. El tram urbà, han estat 3,5 km per trobar les 5 balises, i tornar a la zona esportiva, fem el tir amb arc, i recuperem la bici. Creuem el Ridaura, i seguint la pista que surt a la dreta, just després del pont, passem pel cam de pràctiques del Golf, i arribar a Can Llaurador, on deixem, de nou les bicis. Hem fet 4 km de btt. Iniciem el tram de trail running, més llarg i dur, però amb orientació fàcil. A la bifurcació que trobem just passat Can Llaurador, seguim recte, i anem fent una suau pujada. A l'esquerra deixem el Menhir de Can Llaurador. Correm 1,5 km cómodament, fins a trencar a la dreta i iniciar les fortes pujades que ens duran a la via equipada dels Carcaixells. Amb la forta tramuntanada del dia, tenim unes viestes espectaculars del Mediterrani i el Pirineu. Un cop creuats els Carcaixells, passem sota una línia elèctrica, en un petit coll, i remuntem de nou, cap al cim del Montclar (406 m). A partir d'aquest punt, iniciem la baixada, passant prop del poblat ibèric de Plana Basarda, fins a Can Llaurador. Han estat 7 km més al sac, per marcar en 3 balises més. A partir d'aquest punt, i pedalant, resseguim el GR-92, fins al cim de Pedralta, amb dures pendents. Continuem pel GR fins a Els Tres Camins, a la urb. Casa Nova, passant pel pedregós corriol. Recuperem uns metres de bona pista ampla, que deixem de seguida per prendre un corriol estret a l'esquerra (on l'inici no és ciclable... però ens ha permés retallar molta volta, i recuperar moltes posicions). Al Collet de la Mare de Déu, deixem el Puig Gros a la dreta, per iniciar la baixada, fins arribar a St Elm, d'allà a la Porta Ferrada, i de nou al punt d'inici del Raid. Completant això 14 km de btt, amb moltíssim corriol, i gran dificultat tècnica i física. 6 balises més trobades. Deixem les bicis, i ens dirigim a la platja on hem fet uns darrers metres amb caiac, per trobar la balisa situada a la plataforma, al mig de la badia. Tornem a la platja, i meta ! Uns 38 km de raid, amb 1000 mD+. Orientació assequible, gràcies a la bona cartografia, i al coneixement del territori... que sempre ajuda. 4art raid al sac, entrant en 9a posició ! ! !