Cista de la Cabanyota de Bonany: Valldossera - Querol - Alt Camp

Accés: Carretera T- 244 de Valldossera a Pla de Manlleu passat el km 18 i el pont de la riera de Valldossera pista a l'esquerra. WP 01, Inici per la pista, a uns 20 metres, WP 02 bifurcació a l' esquerra que porta al Molinet, cadena que barra el pas. Continuen per la dreta. WP 03 Si en arribat fins aquí en cotxe es un bon lloc per aparca. Seguim la pista .WP 04 a la esquerra antic camí en desús que a sobre esta barrat per la recent tala de pins de certa dimensions. Cal seguir la pista principal. WP 05 la pista de la dreta porta al collet de Can Ferreres nosaltres seguirem la pista esquerra que s'enfila una mica passant WP 06 Fita fins a WP 07 dues fites. La de l'esquerra ve de la drecera del aparcament, que no aconsello pas per la tala de pins. Deixem la pista per la fita de la dreta, en aquest punt cal estar atents al trac del GPS, el antic corriol queda molt desfigurat per la vegetació les fites WP 08 i WP 09 ens poden orienta. Un cop arribats al Wp 10 estén a toca La Cabanyota a l'esquerra uns 90 graus. El dolmen de Mas Pla de Valldossera WP es troba a la urbanització Els Ranxos de Bonany, al carrer Muntanya, esta situat al costat de un xalet en un estat d'abandonament. A 1,5 km de l'inici de aquesta ruta Cartografia Editorial Piolet, mapes Alt Gaia i Font Rubí. Edicions en paper i digital. http://patmapa.gencat.cat/web/guest/cerca;jsessionid=8863B33B0F167B4FEDAC54C74FD6E012?p_p_id=PatCatMuseusFinder_INSTANCE_Z5w1&p_p_lifecycle=0&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-1&p_p_col_pos=1&p_p_col_count=2&_PatCatMuseusFinder_INSTANCE_Z5w1_struts_action=%2Fext%2Fmuseusfinder%2Fview-museus&_PatCatMuseusFinder_INSTANCE_Z5w1_doSearch=true&_PatCatMuseusFinder_INSTANCE_Z5w1_delta=1&_PatCatMuseusFinder_INSTANCE_Z5w1_keywords=&_PatCatMuseusFinder_INSTANCE_Z5w1_advancedSearch=false&_PatCatMuseusFinder_INSTANCE_Z5w1_andOperator=true&_PatCatMuseusFinder_INSTANCE_Z5w1_tipus__sexyComboHidden=Jaciment&_PatCatMuseusFinder_INSTANCE_Z5w1_tipus__sexyCombo=Jaciment&_PatCatMuseusFinder_INSTANCE_Z5w1_viewmode=detalle&_PatCatMuseusFinder_INSTANCE_Z5w1_orderByCol=comarca_order&_PatCatMuseusFinder_INSTANCE_Z5w1_orderByType=asc&cur=38